Rooie Dop -The Daily Grind



    Od dłuższego czasu spijam piwka niekorporacyjne i mam to szczęście że jestem pod okiem Johnego. Gość z największą ilością butelek po piwie jakie widziałem i wszystkie wypite przez niego... Ja mu o kawie, On mi o piwie. A że szkolenia sensoryczne pokończył i w pubie z samymi Belgami pracuje to wie co mówi :)
    Robimy sobie od dłuższego czasu meetingi z dobrym jedzeniem i ciekawymi pozycjami. I końcu nadszedł czas, żeby wspomnieć o tym na blogu. Bo uraczył mnie nie lada niespodzianką.

To Rooie Dop z holenderskiego browaru Brouwerij de Molen w Bodegraven. Próbki i małe ilości powstają w Utrecht. Koncept powstał w 2012 roku przez dwóch pasjonatów - Marka Strookera oraz Jos Dukera.

Piwo o ciemnej barwie, w stylu Porter, mocne (6,5%), wyraźne, bardzo mało gazowane, z umiarkowaną słodyczą, wyraźną nutą czekoladową, gęste, pełne z długim finiszem. Ciekawostką jest kawowy jego aspekt - kawa Gwatemala Antigua. Wydaję mi się, że kawa użyta była mocno przedozowana, czuć mocny akcent goryczy mimo tak skomplikowanego składu:

-słody: pale, care, brown, chocolate
-chmiel: Premiant, Saaz
-drożdze i woda

wyjątkowe piwo dla koneserów :) polecam 





0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

kto?

Damian Durda - barista, trener, pasjonat. Uczestnik Nordic Barista Cup 2012, 2013; wolontariusz WCE, Nicea 2013; wielokrotny uczestnik Mistrzostw Polski Barista, Latte Art, Cup Tasting, Aeropress, Brewers Cup; organizator Toruńskiego Festiwalu Kawy 2012; organizator, współorganizator, patronat wielu eventów w Polsce (między innymi Mistrzostwa Polski Brewers Cup, Warszawa 2013; Rekord Bicia Guinnesa, Toruń 2013; Festiwal Kawy Specialty, Kamyk 2013; Mistrzostwa Polski LA, CT, CiGS, Kraków 2014)

co?

warsztaty, szkolenia, patronat

kontakt

kawopijcy@gmail.com