Opole / Łódź

Znów się działo! :) sporo..  od samego początku wiedziałem, że będzie świetnie ale nie spodziewałem się takiego rezultatu...

TNT|EUR| Baristas Without Borders | Sweden vs. Poland | 10.10.2013 



wyjechałem samemu w czwartek. Pierwszy raz do Opola, w końcu do Kofeiny! Bardzo nie mogłem się doczekać! Oba miejsca - Kofeina Art Cafe jak i Kofeina 2.0 to miejsca, w których robią mega dobrą robotę! Po prostu, kawa i dobre rzeczy..

     Na samym początku przegrałem w pierwszej rundzie... Nie byłem tym zaskoczony skoro przeciwnikiem był wiecznie wylewający mleko yamaguchi stajl Tomek. Trudno. Tym rządzi się system pucharowy (co w przypadku Łodzi akurat mi pomogło.. ). Genialna atmosfera uczestników, ciekawe rozmowy, wyjątkowe miejsce. Przegraliśmy drużynowo ale Michał Pluta został indywidualnym zwycięzcą!

    Jeśli to powód do dumy (a nie uważam tak) to wygrałem parszywe zawody na najgłośniejsze siorbanie za co dostałem łyżkę i kawę od Konrada Oleksaka z Kofi Brand! Dzięki!











szybka podróż z Błażejem Walczykiewiczem i spać do niego do domku w Rudzie Śląskiej. Rano kawa i w drogę do Łodzi. Dzięki Błażej za wszystko!


Festiwal Kawy Łódź 11-12.10.2013


     Piątek rano chaotycznie, szybko, biegiem, ustawianie, zmienianie, przenoszenie, sprzątanie, czyszczenie, kompletowanie. Udało się. Oceny bardzo dobre, bardzo dobre punkty od sędziów technicznych. Bardzo cenne rady i wskazówki, omówione wszystkie druki z każdym... jest! przebrnąłem. Wyznaczyłem sobie tak straszne ciśnienie zwycięstwa w Poznaniu, że nie wiedząc dlaczego pomogło mi bardzo nie przebrnięcie przez eliminacje. Trzecie miejsce zadowalające w zupełności! Oczywiście mogło być lepiej ale gdybym się przygotował to byłoby znacznie spokojniej. Brawo dla Rojes, Miha, Maćka,  Sławka i Wojtka! Rodzinna wręcz atmosfera pożyczania sobie wszystkiego :))  Wieczorne wyjście i mnóstwo ciekawych rozmów. Długo rozmawiałem z Victorem Frankowskim ale to temat na osobny post... 

    Sobota niespodzianka :) udało się wygrać Puchar Latte Art. Bardzo przyjemne uczucie :) dziękuję wszystkim, którzy mnie wspierali przez ten cały czas. To bardzo cenne dla mnie i pcha mnie dalej do rozwoju!





     Festiwal świetny! Poznań się schował daleko w tyle. Warsztaty prowadzone przez Filipa Bartelaka z Coffee Proficiency oraz Leszka Jędrasika z Black&White Coffee. Warsztaty zebrały naprawdę mnóstwo dobrych opinii jak słyszało się między uczestnikami!
Odbył się również długo wyczekiwany przeze mnie panel dyskusyjny z gośćmi zagranicznymi jakimi byli:

-Victor Frankowski 
-Rob Dunne

-Francesco Sanapo
-Jeff Verellen  
-Kiduk Reus 

plus nasza Ania Oleksak
Panel na temat rynku Speciality, jego startu, rozwoju oraz przyszłości. Świetne zderzenie jak wygląda kultura picia kawy w innych krajach, schematy myślenia i działania, wpływ trendów, wielkich koncernów. To uświadamia nas, że pępkiem Europy póki co nie będziemy i jeszcze dużo dużo pracy przed nami ale warto! Nie myślimy pro zachodnio, podróżujemy bo nie zamykamy się w ramki, czerpiemy inspirację zewsząd i cały czas idziemy do przodu. To jest ważne :)






  




ps - Kasia i Marcin również Wam dziękuje za pomoc!

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

kto?

Damian Durda - barista, trener, pasjonat. Uczestnik Nordic Barista Cup 2012, 2013; wolontariusz WCE, Nicea 2013; wielokrotny uczestnik Mistrzostw Polski Barista, Latte Art, Cup Tasting, Aeropress, Brewers Cup; organizator Toruńskiego Festiwalu Kawy 2012; organizator, współorganizator, patronat wielu eventów w Polsce (między innymi Mistrzostwa Polski Brewers Cup, Warszawa 2013; Rekord Bicia Guinnesa, Toruń 2013; Festiwal Kawy Specialty, Kamyk 2013; Mistrzostwa Polski LA, CT, CiGS, Kraków 2014)

co?

warsztaty, szkolenia, patronat

kontakt

kawopijcy@gmail.com