EuroGastro 2013


skompletowałem w końcu dwa sitka i już czekają na łyżki. 2x22g - ogromne. Oba Ridged - nie stanowi jednak problemu wyrzucanie cake'a.  Do tej pory miałem trzy różne, 18g, 20g i 22g. Strasznie wkurzało przestawianie i kombinowanie dozą - nie ekonomiczne w ogóle. Jeśli ktoś miałby ochotę podaję LINK gdzie można przeczytać o nich a warto.
   Łyżki jakie dopasowałem to chyba najtańszy sposób jaki znalazłem. Są świetnie wykonane, wyważone ale mają jeden minus - są strasznie ciężkie. Produkuje je firma ECM z Niemiec, firma od której ściągamy jednogrupówki do domowego użytku.

Hunkute Espresso od Tima - to jaki hit stanowi wśród naszych Gości to jakiś fenomen - równie duży jak Jirmiwachu Espresso od Square Mile'a. Pewnie ze względu na uderzającą kwasowość. Zastanawiam się czasem jak daleko to zajdzie  - ale uwielbiam ten moment kiedy przenika przez każdą część ust i zaczynają pracować najpierw gruczoły potem rozszerzają Ci się źrenice...


22g / naked portafilter / ryflowany tamper / 46ml w filiżance / 28 sekund /

kwasowość przebijająca wszystko! cytryna, lawenda trochę, jaśmin. czarna herbata earl grey. Rozpływająca się w ustach, przenikająca. Body pełne, gęsta i słodka

Przyszła  nowa dostawa od Tima - jutro wypakowuję i cupping na dniach! :)

............................................................................

No cóż. Minęły następne moje targi EuroGastro 2013. Olimpiada Kawy, Mistrzostwa Polski Cup Tasting, stoisko Espresso Service.

Od kiedy "dostałem" się do rodziny Espresso Service czuję się jak ich wychowanek - poważnie. Traktuję swoją pracę bardzo poważnie i przebywanie i werbowanie nowych ambitnych twarzy zawsze napawa mnie optymizmem. Ekipa rośnie w siłę, nabiera tempa małymi kroczkami - jest progres :)

Na samych targach mnóstwo przyjaciół, świrów ale z technicznego punktu widzenia okropnie biedne targi kawowo. O wiele mniej osób zainteresowanych - nie widziałbym sensu wystawiania się w Warszawie jeśli miałbym firmę. Pieniądze wyrzucone w błoto. Inaczej było z targami w Poznaniu. Nie mieliśmy na co narzekać - wszystko co stało na stoisku sprzedane.

............................................................................

Kawki na Stawki - jakiś szok - miejsce z ogromnym potencjałem ale boję się zaszufladkowania w stylu "kanapkarni". Sprzęt wygrywa na płaszczyźnie cenowej w kawiarniach w Polsce. Rewelacyjna maszyna laboratoryjna z której można cisnąć niewiarygodne szoty! Salwador z Javy genialny - słodka, kwasowość intensywna, body pełne, gęsta, lekko cierpka na finiszu - pycha! Najlepsze szoty jakie wypiłem to chyba Marcina Michalika (8bar zrobiło swoje). Przećpałem się....








Cup Tasters 2013 by Apro Trade


Wielka, wielka niespodzianka - tak tylko mogę to stwierdzić. Wydaje mi się trochę, że słowa "odrobić zadanie domowe" nabiera w tym kontekście jakiegoś znaczenia. Jestem cholernie szczęśliwy ze swojego wyniku ale z nutą rozgoryczenia bo nie skupiłem się na 7 kawie tylko myślałem o tym, żeby wrócić do 2. Jedna kawa i finał byłby mój.. cholera. Zawsze chyba będę się tylko ocierał... ale nie mam parcia - traktuję wszystko poważnie ale musi być dobra zabawa przede wszystkim. Mistrzem Polski został Bartek Kozina z Karma Coffee Roasters! Drugi Mateusz Kubik! Wariaty!
Chciałem serdecznie podziękować wszystkim, którzy we mnie wierzyli, za aplauz  brawa, gwizdy i okrzyki! Jesteście wspaniali - budujecie mnie w ten sposób! DZIĘKI!




ps - kupiłem miernik TDS i miernik PH do wody - jadę dalej.





0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

kto?

Damian Durda - barista, trener, pasjonat. Uczestnik Nordic Barista Cup 2012, 2013; wolontariusz WCE, Nicea 2013; wielokrotny uczestnik Mistrzostw Polski Barista, Latte Art, Cup Tasting, Aeropress, Brewers Cup; organizator Toruńskiego Festiwalu Kawy 2012; organizator, współorganizator, patronat wielu eventów w Polsce (między innymi Mistrzostwa Polski Brewers Cup, Warszawa 2013; Rekord Bicia Guinnesa, Toruń 2013; Festiwal Kawy Specialty, Kamyk 2013; Mistrzostwa Polski LA, CT, CiGS, Kraków 2014)

co?

warsztaty, szkolenia, patronat

kontakt

kawopijcy@gmail.com